Duo-concert MuziekMaten in het Kulturhus Borne

Op zaterdag 13 oktober 2018 gaan de “maten” van het Twents Shantykoor Bornse Maten samen met het Bornse Muziektheater Capriccio’97 muziek maken op de vaste wal in het Kulturhus Borne. Cappriccio’97 en Bornse Maten organiseren samen dit muzikale spektakel met theater, muziek, dans en vele bekende evergreens waarmee beide koren al vele jaren een begrip zijn in Twente.

Tijdens het concert brengen de koren samen een mooie show met een zeer gevarieerd en boeiend programma in de theaterzaal van het Kulturhus Borne. Het publiek wordt getrakteerd op een gezellige avond waarop een zeer uiteenlopend repertoire ten gehore wordt gebracht. De koren treden tijdens deze avond afzonderlijk maar ook samen op zodat het publiek volop kan genieten van een mooie en afwisselende show.

Twents Shantykoor Bornse Maten is opgericht in 2001 met als thuishaven Borne en heeft een bemanning van 55 zeebonken met daarbij een 6 tal muzikanten. Ze staan onder leiding van een ervaren en muzikale loods. Bornse Maten staat garant voor een gezellig en muzikaal optreden met shanty-zeemansliedjes van het zoete en zoute water uit alle windstreken. Die gaan over ruwe bolsters en blanke pitten, over het zware zeemansleven maar ook over drank, vrouwen en ander vertier. Ons motto: Zeebenen zijn niet vereist, meezingen graag!!

Wilt U meer van ons weten? Zie onze website: www.twentsshantykoor.nl

Muziektheater Capriccio’97 uit Borne Overijssel is een dynamisch theaterkoor dat is opgericht in 1997. De vereniging heeft een club enthousiaste leden die regelmatig optreden en elke woensdagavond repeteren in het Kulturhus in Borne. De algemene muzikale leiding is in handen van Anja Lankamp en vaste begeleider op piano is Marion Willems.

Het aandeel van Muziektheater Capriccio’97 tijdens het duo-concert op 13 oktober bestaat uit een prachtige show met het thema “Listen to the music”. Er komen heel veel songs voorbij, zoals o.a. “Singing in the rain”, “Listen to the music”, “Turn that beat around” en vele andere nummers die goed in het thema passen. Dit alles natuurlijk verpakt in mooi (muziek)theater, compleet met decor, kostuums, dans en live begeleiding zoals u dat van Muziektheater Capriccio’97 gewend bent.

Meer informatie over Muziektheater Capriccio’97 vindt u op www.capriccio97.nl

Beide koren, apart maar ook samen, laten horen wat zingen met de mens doet. Wij hopen dat u allen even veel plezier heeft als wij. Laat u die avond verleiden tot het meezingen of lekker luisteren, maar vooral genieten!

De zaal gaat open om 19.30 uur. Kaarten voor deze avond kosten € 10,= p.p. en zijn verkrijgbaar via Het Kulturhus Borne.